Rabu, 8 Jun 2011

Kembali kepada Fitrah.

Salam sejahtera.

Jam menunjukkan 21:16.

Kulihat seorang amoi Vietnam tekun menelaah pelajarannya.

 Tanpa jemu.

Tanpa rasa bosan.

Gembira. Riang. Dan bertenaga.

Aku pula, masih lagi mencari-cari apa yang perlu dibuat oleh seorang pelajar, sedangkan aku sudah menjalani kehidupan sebagai sorang pelajar sudah hampir 13 tahun.

Masih lagi mencari.

Mencari apa yang patut aku lakukan.

Sebagai seorang pelajar. Ya, seorang pelajar.

Dan sekarang ini aku sudah sampai tahap dimana aku merasakan diri aku ingin berputus asa.

Patutkah. Perlukah. Hanya Dia yang maha mengetahui.

Kembali kepada Fitrah.


.



p/s: Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan ALLAH itu melainkan kaum yang kafir (Surah Yusuf-12, ayat 87)

2 ulasan:

Ryan Ervan berkata...

Assalamualaikum wonggerk..
thanks singgah blog aku..
Study molek na..
rajin2 bawak la balik sushi satu ke malaysia haha..

-kura- berkata...

begheh boh!