Isnin, 21 November 2011

Gitar

Aku punyai satu hobi. Hobi aku bermaen gitar. Aku tahu, ramai antara kamu fikir yang bermaen gitar itu hebat, kool, kacak, dan romantik. Dulu aku juga fikir begitu. Fikir yang diri sendiri ini hebat, kool, kacak dan romantis.

Tapi itu masa mula mula-mula aku mula bermaen gitar.

Semakin lama aku menceburkan diri dalam kancah pemetikan gitar ini, semakin ku rasakan yang diri aku ini langsung tidak kool. Langsung tidak hebat. Langsung tidak kacak. Serta langsung tidak romantis.

"Ah, adakah aku patut meneruskan hobi ini? Atau patutkah aku berhenti sahaja?", itulah antara persoalan-persoalan yang bermaen dalam fikiran aku, seorang pemetik gitar.


bersambung...


Petikan dari 'Aku Seorang Pemetik Gitar'.



1 ulasan:

zulaikha zuhayra sabri berkata...

dh mula bosan atau dah tertarik dengan hobi lain?