Rabu, 13 Julai 2011

Lower Our Gaze.

Suatu hari, di dewan makan universiti di Jepun, terjadinya satu perbualan yang agak menarik. Perbualan ini berlaku antara Saudara A dan Saudara F.

Saudara A: Aku tengok kau ni, selalu jalan pandang bawah. Boleh aku tanya kenapa?

Saudara F: Ustaz aku pernah berkata, salah satu cara untuk menjaga pandangan adalah dengan mengalihkan pandangan. Jadi, untuk mengelak dari membuat zina mata, aku berjalanlah dengan pandang ke bawah

Saudara A: Wah, Bagus sungguh anda!

Saudara F: Cubalah amalkannya. InsyaAllah berkesan.

Saudara A: Kalau jalan pandang bawah tu selalu aku buat kat tanah air, tapi kat sini tak menjadi la.

Saudara F: Kenapa?

Saudara A: Kalau aku pandang bawah, mesti nampak kaki aweks-aweks kat sini.

 Saudara F: ...


.



p/s: marilah kita bersama-sama menjaga pandangan! ^_____^

2 ulasan:

siti suhaiba mastor berkata...

hahahaha...ikut kesesuaian tempat kot...

-kura- berkata...

kepada siti suhaiba mastor:

ya. tepat sekali. tapi the main point is untuk kita menjaga pandangan. tidak kesahlah dengan apa cara sekalipun...yeah!